Trim och 95e10oktan

5807 inlägg 0 nya
Suzuki

Fortsättning följer.
Höjd reducktionsplickt gör att den går lagligare och miljövänligare.

Suzuki

Den går för snabbt otrimmat på 95e10oktan och miljövänligare ihop med hel syntetiskt 2-taktsolja.

Suzuki

95e10oktan är inte skadligt för just den jag kör även om 3oktan för lågt oktantal ger mera effekt än 98oktan, fungerar enbart på 2-taktaren och gör 95e10oktan mera explosivt än 98oktan I det exemplar jag kör

Suzuki

95e10oktan brìnner bara 3 gånger snabbare i en 2-taktare konstruerad för 98oktan.
Rena rama 95e10oktan 2-taktare motorn.

Suzuki

95e10oktan kan vara skadligt för 4-taktare som är konstruerade för 98oktan.

Suzuki

Det går även köra på vanlig 95oktan, då bör den gå lite hårdare än på 95e10oktan

Suzuki

Då olje priset går ned så går reducktionsplickten upp istället

Suzuki

Kör på alternativ 2-taktsolja och 95e10oktan med 10,1 % etanol I bensinen nu .
På 80km drog den 2,61 liter 95e10oktan ~2,6 dl /milen vid 45km/h som det nu är och knappt nån 2-taktsolja.

Suzuki

Har kört tur och retur burträsk idag

Suzuki

Burträsk marknaden är igång just nu och jag körde dit för 3 stycken original framdrev på 11kugg fram för 327:- för framtiden idag

Suzuki

Har börjat köra på 95e10oktan med 10,1 % etanol I bensinen igår

Suzuki

Eu45 klass ett mopeden väger som en gammal 125:a

Suzuki

Idag får Eu45 klass ett mopeden stå.
Slitaget blir så lågt att Eu45 moped klass ett rieju mrt enduron orkar mera än 45km/h och motoreffekten är oförändrad ,den kan bli upp till 26% snålare och starkare utan att jag gjort nåt åt motorn eller övrigt.
Nu återstår att se om reducktionsplickten sänker orken och därmed topp hastigheten på Eu45 klass ett mopeden till mera laglig hastighet I trafiken.

Suzuki

Varsågod för polisen att göra en flygande besiktning på den jag kör för polisen hittar inget trim utan bara slitage

Suzuki

Att det är enbart slitage tror inte polisen på

Suzuki

Det hör på tomgången att den jag kör är original och orörd

Suzuki

Det hände en olycka med den förra Eu45 klass ett mopeden.
Men. Det blev som i tecknad film
Råkade köra på en igelkott sedan blev det hem och plocka taggar ur däcken.
Igelkotten överlevde har jag på.
Den blev inte platt .
Det är det enda djuret jag kört på hittills i trafiken.
Jag hann inte bromsa eller väja minns jag.
Det var med en yamaha dt50r Eu45 klass ett moped som vägde 112kg i vikt .
Det blev lite skumpigt .
Jag har ju tygcord på däcken medans bilarna har metall cord i däcken och väger flera ton i vikt och körde i 70/80 km/h på Boliden vägen i Skellefteå.
Utan etanol I bensinen så bör Eu45 klass ett moped rieju mrt enduron göra 64km/h och ha 4,5hkr i motoreffekt vid 8.975 rpm i trafiken på sjätte växeln I trafiken.

Suzuki

Förklaring.
Dom tar bort lite energi innehåll ur bensinen via reducktionsplickten på bensinen hittills 10,1 % så att energi innehållet blir 89% I bensinen

Suzuki

Hur då trimmad.
Jag har inte ändrat på något på den

Suzuki

Det enda som brukar hända när bensinen spärs ut mera är att motoreffekten sjunker så ock på 95e20oktan

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.