Trim och 95e10oktan

5807 inlägg 0 nya
Suzuki

Ett undantag bara.
Eu45 klass ett mopeden 4-taktare blir törstigare.
Men. Går lika snabbt som tidigare med 10,1 %etanol I bensinen och får förkortad räckvidd medans Eu45 moped klass ett 2-taktaren får förlängd räckvidd istället.

Suzuki

Hur man ser att det är en Eu45 klass ett moped man har framför sig?
Jo. På nummer skylten och på hastigheten och inte på modellen som vissa trafikanter envisas med .

Suzuki

Det är väl bara dekra som återstår om jag vill köra Eu45 klass ett mopeden i en bromsbänk.
Har lyckats ta bort allt slitage i motorn och det är därför den går 57km/h tidigare 58km/h I trafiken i topp hastighet I trafiken och dekra ska bara ha den som lätt motorcykel.

Suzuki

Nu varvar den +1.000 rpm mer vid 45km/h motför Tidigare.
Men. Släpper ut mindre i avgaser.
Tidigare 4.775rpm nu 5.775rpm och topp rpm är 100rpm lägre p.g av +10 kugg nedväxling bak.

Suzuki

När slitaget försvann ökade motoreffekten och vridmomentet och utsläppen minskade avsevärt och den blev en dl snålare per 10km blandad körning landsvägskörning .

Suzuki

Många ser en fungerande Eu45 klass ett moped som skrot på hjul .
Nationella mopeder är en utdöende fordons kategori

Suzuki

Försökte.
Men. Det gick inte lägga upp en bild på Eu45 moped klass ett rieju mrt enduron.
Det enda som hände när jag tog bort slitaget var att den blev snabbare och snålare istället

Suzuki

Trim och 95e10oktan

Suzuki

Den går mjukt och är pigg, det enda som hindrar Den här från att gå upp på bakhjulet är katalysatorn på den här.
Katalysatorn gör den lätt körd i trafiken.

Suzuki

Idag har den rullat över 9.000 mil .

Suzuki

Snart kommer 95e20oktan om jag inte har fel och då gör den bara 46km/h om jag inte har fel i topp hastighet I trafiken.

Suzuki

För 33år sedan golade jag för polisen för jag tänkte varför ska alla andra köra trimmat.
Men. Inte jag.
Det var avundsjuka som var drivkraften.

Suzuki

Det är katalysatorn som gör att den inte går upp på bakhjulet och gör att Eu45 mopeden klass ett håller bättre

Suzuki

På en växlad Eu45 moped klass ett finns ingen v-ring och motorn är orörd i alla fall på den jag kör.

Suzuki

Just här uppe I norr finns bara vanliga vägar och gator

Suzuki

Körskolan lär inte ut landsvägskörning när det gäller Eu45 moped klass ett utan bara stadskörning, landsvägskörning får man lära sig själv och 44år bakom styret när det gäller mopeder i trafiken vid landsvägskörning I trafiken.

Suzuki

Det är inte kul när det regnar ute som idag.

Suzuki

Vissa som kör trimmat gillar mig inte för att jag golat för polisen tidigare om moped trimmar maffian.
Dom som kör trimmat tål mej inte.

Suzuki

På 95e30oktan börjar den gå 44,5km/h I trafiken

Suzuki

Jag har inte trimmat, jag har minskat slitaget i motorn istället, då håller motorn längre

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.