Trim och 95e10oktan

369 inlägg 0 nya
Suzuki
Trim och 95e10oktan

För att 95e10oktan ska ge effekt höjning krävs större munstycke än original. Annars blir det minus istället som på den jag kör och byta munstycket är trim .original är 76,3 på eu riejun medans 77:s huvudmunstycke är trim. Frågor ?

Suzuki

Trim och 95e10oktan

Suzuki

Eu moped rieju mrt jag kör

Suzuki

Inte till salu .bara bildbevis på att det är en eu moped

Suzuki

Varför 0-45km/h när det är viktigare med 45-0km/h

Suzuki

3% felvisning = 1,5km/h för mycket på mätaren = 43,5km/h när mätaren visar 45km/h på pixel mätaren på eu mopeden och 51,5km/h vid full gas på 6:an på am-6 växellådan rell hastighet I trafiken och 45,5km/h vid 47km/h I trafiken rell hastighet. Och vid 44,5 km/h vid 46km/h .

Suzuki

Det finns flera orsaker till att jag kört 45km/h med en eu moped som toppar 53km/h och en av dom är att jag inte vill ha soppatorsk och en annan är att jag inte vill att gasvajern ska gå av och en 3:e är åka dit för olovlig körning och förlora körkortet och en 4:e är olycksrisken.
Gasa på gör jag bara för att försöka undvika olyckor och vid omkörning mest I trafiken.

Suzuki

Jag kör inte om ,om det bara är ett par hundra meter kvar dit jag ska i trafiken

Suzuki

Nu blir det svårt ta Skellefteå hamn leden till jobbet för dom har byggt en refug mitt på den nya bron och jag får bara köra 45km/h .
Risk för påkörning.
I dag kör jag inte.

Suzuki

När eu mopeden är blöt låter bromsarna som tåg bromsar i trafiken

Suzuki

Vid en krock så blir det tvärstopp på fordonet.
Men. Inte på en själv som fortsätter framåt och kör en eu moped så räkna med att få ont i skrevet .
Släpper en styret vid en vurpa så finns det chans att en slipper hamna under eu mopeden.
Lärt via en tsv broschyr hur en ska göra vid en krock och vurpa

Suzuki

Har inte märkt att eu moped riejun enduron blivit törstigare däremot har utsläppen minskat avsevärt samt att den går renare och rappare på gasen samt slutat sota .
2-taktsoljan ser ut som spolar vätska .

Suzuki

Lösningen på olovlig körning är enkel .
Förminska bränsle tanken.
Då får dom välja mellan att köra max 45km/h eller få soppatorsk och då slutar det löna sig köra trimmat.
Mitt förslag på det hela

Suzuki

Hade rätt allt kan inte drivas av el .
Nu får dom tänka om ,även i usa och eu .
El torsken är global nummer.
Bättre med mångfald bland motorfordon och drivmedel.

Suzuki

På lejonströmsbron får man inte köra mot rött om man kör en eu moped klass ett utan bara om man kör en klass 2 moped .
Det står gäller ej moped och trampcykel.
Vad jag vet räknas klass ett till lättare m:c trafik + att det blir för trångt annars.

Suzuki

Till modellen jag kör har dom oftast inte hemma reservdelar.
Men. Till scootern har dom hemma delar däremot.
Dom lyssnar inte på efterfrågan utan köp det dom har hemma eller var utan kör dom med .

Suzuki

Det är utpressning.
Ska en behöva köpa en begagnad eu scooter och göra som rasmus paludan för få dom att lyssna på efterfrågan?

Suzuki

Brukar hålla till höger och köra i 45km/h vid landsvägskörning Brukar jag oftast köra utanför kantlinjerna för att jag vet var jag har hjulen och har tanken att knäppa fast i under körning I trafiken.
Kör sommartid ofta på 40-110 väg i trafiken långa sträckor.
Det är däcksmönstret som gör att eu mopeden vibbrerar under körning.

Suzuki

Däcksmönstret.det är en del av säkerheten i trafiken och ger lite H&D känsla under körning I trafiken

Suzuki

Du har en hastighets mätare följ den och inte kollegan.
För eu moped klass ett är det max 45km/h som gäller

Suzuki

Utom på 30 och 40 sträckor

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.