Trim och 95e10oktan

5597 inlägg 0 nya
Suzuki

Nu är ett nytt 11kugg original framdrev monterat .
Bränd mopedtrimmare skyr trimning.
Bränd mopedtrimmare skyr dåligt umgänge.
Har haft +39,2°GRADER VARMT IDAG.
+39,2~40°GRADER VARMT NÄMDE DET IGÅR I SOLEN.

Suzuki

Jag är inte ensam som är f.d mopedtrimmare.
Jag har golat för polisen tidigare.
Jag tänkte varför ska alla andra få köra trimmat.
Men. Inte jag och drivkraften var avundsjuka.
Det var sedan jag åkte fast för 33år sedan.
Sommaren 1992.

Suzuki

Presikberat för dessenier sedan.
Nytt original framdrev på 11kugg monterat på Eu45 klass ett moped rieju mrt enduron idag.
Bak sitter ett 62kugg bakdrev.
Drevet kostade 109:-

Suzuki

Apropå åskväder det kommer snart hit även

Suzuki

Sparade in lite byråkrati.
Men. Vikarierna gillade inte att jag kom med eget original framdrev på 11kugg som är original på den

Suzuki

Det var 6år sedan jag fick Eu45 klass ett mopeden att sluta ryka genom att byta till alternativ 2-taktsolja och nu släpper den mest ut ingenting, gjorde ett eget avgastest och pluggade för avgasröret på den och den gick på tomgång i mera än 316 sekunder och utsläppen blev noll .
Men. Motorgången blev lite märklig på den.
Den uppför sig som en 4-taktare.

Suzuki

Den drar hälften så mycket 2-taktsolja och den har blivit dubbelt så stark och släpper ut nästan ingenting i trafiken.

Suzuki

Använder hel syntetiskt 2-taktsolja till en pluggad moped och har kört på den i 6år .
Ingen trim cylinder här inte.
Miljömässigt släpper den ut ingenting.

Suzuki

2-taktsolja jag använder är avsedd för luft & vattenkylda 2-taktare.

Suzuki

Har ingen trim cylinder.
Men. Använder ändå hel syntetiskt 2-taktsolja till min Eu45 klass ett moped.
Det syns på cylinder coden 49cm3*113
Använder hel syntetiskt 2-taktsolja delvis för miljöns skull och ekonomins skull.

Suzuki

En sidoeffekt är att Eu45 klass ett mopeden går snabbare på hel syntetiskt 2-taktsolja än del syntetiskt 2-taktsolja p.g av renare förbränning än normalt.
Den skulle klara sig med halva motoreffekten och ändå göra 45km/h I trafiken .
Hel syntetiskt 2-taktsolja är ändå inte trim.

Suzuki

Hel syntetiskt 2-taktsolja gör att Eu45 moped klass ett rieju mrt enduron skulle klara sig med 1kw eller 1,36hkr i motoreffekt och ändå orka göra 45km/h vid 5.775rpm ~6.000 rpm i teorin i trafiken.
Nu uppträder den som den har nästan 6hkr i motoreffekt och gör 57km/h i topp hastighet I trafiken i pluggat skick i trafiken.

Suzuki

Men. Den går ändå inte upp på bakhjulet tack vare katalysatorn I avgaskröken utan accelererar snabbare istället i trafiken.

Suzuki

Den uppför sig som den hade trim cylinder.
Men. Poängen är att det har den inte.

Suzuki

Hitta på egna lagar och regler får man inte.

Suzuki

Klass 2 mopeder får inte gå 45km/h utan bara 25 eller 30km/h sedan får andra vara hur avundsjuka dom vill .
Man får vad man betalar för.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.