Trim och 95e10oktan

5794 inlägg 0 nya
Suzuki

På den tiden jag åkte fast för trimning fanns inte Eu45 klass ett mopeder och Sverige var inte medlem i eu, polisen på den tiden tog trimdelarna och det var en 54 c.c.m trim cylinder och kolv och 13kugg framdrev och det var innan Sverige blev medlem i eu och innan Eu45 klass ett mopeden kommit.
Läs historia.

Suzuki

95e15oktan = 2,4hkr i motoreffekt och 95e20oktan 2,25 hkr I motoreffekt I trafiken.
Om ni har på 95e10oktan med 10,1 %etanol I bensinen minus 10,1 % lägre så säg adjö till 5,44hkr och 4,08 hkr såvida ni inte kör på 98oktan.
98oktan har lägre etanol innehåll än 95e10oktan eller kör ni på verkningsgraden som jag ?.
Etanol är inte lika explosivt som bensinen.

Suzuki

Cirka 5,0-3,6hkr får ni räkna med i motoreffekt istället för 5,44 och 4,08hkr i motoreffekt.
Men. 45km/h ändå på 95e10oktan med 10,1 %etanol I bensinen

Suzuki

2-taktaren är duktig på anpassa sig jämfört med 4-taktare

Suzuki

För er blir det att ställa om tomgången och räkna med något högre varv innan ni når 45km/h .

Suzuki

Räknar med 10,1 % högre tomgång på 95e10oktan med 10,1 %etanol I bensinen eller cirka 101rpm högre tomgång på en 2-taktare Eu45 klass ett moped om jag inte har fel?

Suzuki

Jag har prövat köra 3 stycken Eu45 klass ett scootrar.
Men. Jag blev bränd på dom

Suzuki

Den som jag kör är bara 7år och har rullat över 10.190 mil på 95e10oktan

Suzuki

49,7 c.c.m räcker till 90km/h opluggat
Nej.det går inte bygga om en Eu45 klass ett moped till lätt motorcykel p.g av ett coc dokument bland annat.

Suzuki

Som det nu är släpper 2-taktaren ut avsevärt mindre än en diesel bil tack vare hel syntetiskt 2-taktsolja och 95e10oktan med 10,1 %etanol I bensinen .

Suzuki

Jag kör ej på oljeblandad bensin därför så ryker den inte +att jag kör på hel syntetiskt 2-taktsolja och då går det bra köra på 95e10oktan med 10,1 %etanol I bensinen, den mörkblå bensinen, bil bensin.

Suzuki

Den som jag kör är pluggad =original.
Därför går det bra köra på 95e10oktan med 10,1 %etanol I bensinen

Suzuki

Även om den kan gå mera än 45km/h så varken får jag köra mera än 45km/h eller vill jag köra mera än 45km/h för den blir så törstig då och så är det olagligt köra snabbare än 45km/h p.g av olycksrisken trots att den är pluggad och original.

Suzuki

1992 fanns inga Eu45 klass ett mopeder och Sverige var inte medlem i eu

Suzuki

Skaffa grova friktion däck på Eu45 klass ett moped scootern så slipper ni sufa på regnvatten typ vattenplaning är mitt råd

Suzuki

Har kört I åskhagel och skyfall bland annat i trafiken.
Ni då ?.

Suzuki

71gram minus -70 % =21,3 gram per km.
Smhi flaggar för skyfalls liknande nederbörd i Skellefteå kommun.
Kör inte i onödan.
V-ringen går inte nöta bort.
Men. Det finns oseriösa som påstår att det går köra bort V-ringen.

Suzuki

Många är avundsjuka på att den jag kör går rent i trafiken.

Suzuki

Har inga problem med älgar i trafiken.
Men. Så kör jag bara 45km/h I trafiken

Suzuki

Trimmade mopeder ska inte köra på 95e10oktan

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.