Trim och 95e10oktan

3704 inlägg 0 nya
Suzuki

Om jag plågar eu moped rieju mrt enduron kan den gå 53km/h nummer i topp hastighet I trafiken.

Suzuki

Är tändstiftet vitt får motorn för lite bensin.
Dom långa avstånden finns i Norrland.
Min storebror lurade mej att börja köra trimmat på 80-talet tills jag åkte fast 1992

Suzuki

Jag började köra moped sommaren jag fyllde 16år

Suzuki

Eu moped rieju mrt enduron har samma motorgång som en nationell moped fast mjukare och går snabbare än en nationell moped (45km/h).

Suzuki

Det är katalysatorn som gör original avgaskröken så dyr 12.000 :- per styck.
Racing planet tar 1.004:- för avgaskröken utan katalysatorn.
Palladiumet kostar cirka 11.000:-

Suzuki

Går en varvet runt så är en tillbaka på start igen och får aldrig nån mer chans börja om igen.

Suzuki

Har kört eu rieju mrt I dag och varit på yamaha center och tvättat upp eu rieju mrt och streckt kedjan och smörjt kedjan sedan körde jag tur och retur utisam I dag ,det gäller ta det lugnt när en kör utan metall dubb på däcken och det är blankis på vägen för någon väntar ju på en .

Suzuki

Nu kommer snart snöhalkan

Suzuki

Jag brukar köra med fötterna på fotpinnarna i trafiken även när jag kör på svarthalka i trafiken.
Antispinn finns inte på den jag kör,eu riejun är simpelt (enkelt) konstruerad.
Vill man bli av med fötterna i 45km/h så kör med benen hängande i 45km/h ?.

Suzuki

Dom prövade sänka koldioxid utsläppen.
Inget hände

Suzuki

För 90% av utsläppen kommer från diesel =kväveoxider

Suzuki

39×40,3÷3,14=50,0 c.c.m
39×47÷3,14=58 c.c.m

Suzuki

Dieseln är snål på bränsle.
Men. Generös på utsläpp

Suzuki

Dom tänker sänka etanolen I 95e10oktan till 6% .
Bra för då kan fler köra på det .
Oktan booster ger 130oktan om man blandar det I 95oktan = flygbensin .
Oktan booster finns ute på marknaden att köpa .
Men. Dyr tyvärr .
Oktan booster gör om 95oktan till 130oktan.

Suzuki

I tisdags hade eu moped rieju mrt enduron
rullat 2 989,3 mil och idag fick eu moped rieju mrt enduron stå .
Jag tog mej fram tur och retur utisam på annat sätt i dag p.g av vädret och väglaget idag .

Suzuki

Är det ingen som har gjort en wankel driven eu moped?

Suzuki

Där roterar kolven i en wangkel motor så jag förstår inte varför ingen har gjort en wangkel driven eu moped ?

Suzuki

2-takts diesel motorn tycker jag passar bäst i en eu moped bil och kan drivas av biogas istället för diesel och eu moped bilen bör byggas av plåt och inte plast vilket är möjligt eftersom 2-takts dieseln är enklare och väger mindre än 4-takts versionen i vikt och har samma verkningsgrad som 4-takts versionen samtidigt blir priset avsevärt lägre ute på marknaden ?

Suzuki

Billiga 2 och 4-takts eu moped scootrar har ingen katalysator.
Diesel 2-taktaren behöver inte vara på 500 c.c.m .
Det räcker med 250 c.c.m på en 2-takts Diesel och görs den om till att gå på biogas då blir den miljövänlig dessutom.

Suzuki

Med samma motoreffekt dessutom

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.