Trim och 95e10oktan

5309 inlägg 0 nya
Suzuki

95e10oktan håller ner motoreffekten på den lite .

Suzuki

Förgasaren på 1,6cm är ju en pluggning I sig på Eu45 moped klass ett rieju mrt enduron för den opluggade motorcykel versionen ska ju ha en 2,8cm förgasare

Suzuki

Bra att jag körde 40-45km/h annars hade jag krockat på vägen hem från erikslids vc, en bilist körde nämligen ut framför mig från sjungande dalen i Skellefteå

Suzuki

95e10oktan är anti-trim på en original motor och 4-taktare blir bara törstigare på 95e10oktan.
Kör du 4-taktare så kör på 98oktan .
Du måste byta till ett större munstycke om du kör 4-taktare för annars är risken stor att du blir stående nånstans speciellt efter den första juli då dom börjar med 10,1 % etanol I bensinen under semestern.
Kör du 2-taktare går det betydligt bättre då den automatiskt anpassar sig efter etanol innehållet i bensinen förutsatt att du har separat smörjning på mopeden.
Egen livserfarenhet av etanol I bensinen

Suzuki

Det finns inga opluggade mopeder vad jag vet, opluggade mopeder = enbart lätta motorcyklar .
Varför? Jo. Mopeder baseras på lätta motorcyklar som pluggas ner till mopeder för att öka trafik säkerheten i trafiken.
Tas pluggningar bort får man inte använda fordonet p.g av ens och andras säkerhet i trafiken.
Stalja Eu45 klass ett mopeder får man inte p.g av hel fordonsgodkännandet från myndigheterna för dom vill kunna lita på dig.

Suzuki

Idag får Eu45 moped klass ett rieju mrt enduron stå

Suzuki

Som det nu är så är det fri fart framför fartkameror p.g av att det finns ingen registreringsnummer fram på Eu45 klass ett mopeder och motorcyklar i form av en liten klistermärke på kåpan.

Suzuki

Kör ju även på alternativ 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen på 2-taktaren

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.