Trim och 95e10oktan

5977 inlägg 0 nya
Suzuki

På 95e20oktan bör den bara gå 48km/h på mätaren och 46,5km /h I reell hastighet I verklig topp hastighet I trafiken vid cirka 2.275 rpm på sjätte växeln I trafiken i teorin med en tomgång på 3.125rpm och en ljudnivå på cirka 72dbl i trafiken precis som en klass 2 moped under körning I trafiken landsvägskörning

Suzuki

Fortsättning följer.
Årsmodellen har varken startmotor eller batteri och allt går på tändström och har kickstart, det är därför den har ett tomgångs varv på 3.125rpm och har 81dbl i tomgång i trafiken och 71dbl vid 45km/h vid 2.100rpm i trafiken.

Suzuki

Sedan när blev slitage trimning.
Ntf vet inte vad dom säger eller gör eller övrigt

Suzuki

Det finns inget lagom trim .
Jag väger över 100kg i vikt och total vikt blir 223kg utan last och med last +13kg i vikt och den orkar ändå göra 45km/h I trafiken ,den orkar t.o.m 53km/h på plan väg mätar hastighet, verklig topp hastighet 51,43km/h även i motvind och lite uppför i trafiken.

Suzuki

Kör 2-taktare på miljövänligare 2-taktsolja och 95e10oktan så jag har sänkt utsläppen från 2-taktaren och justera nålen nedåt så att 2-taktaren ska gå renare och släppa ut lite mindre än vanligtvis.

Suzuki

Jo.Men. Det jag gjort är ingen modifiering för att den ska gå snabbare utan bara för att få den att gå renare, för miljöns skull och långsammare.
Sänka nålen är pluggning och inte trimning sedan är den nedväxlad med 62kugg bakdrev för att inte gå så snabbt

Suzuki

Undvik lejonströmsbron när det har nyligen regnat om du ska köra 2-hjulig lt1 moped ,trät blir halkit när det är blött speciellt på hösten och våren och tvärbromsa ej på en blöt träbro, ett råd från mig om du inte vill vurpa förstås?

Suzuki

Jag kör helre en omväg än kör omkull på en våt träbro.
Men. Det är jag det.

Suzuki

Det är dimma så jag tar risken att köra över lejonströmsbron

Suzuki

Nej. Du får inte köra Eu45 klass ett moped bil utan körkort för då blir du en trafikfara för dig själv och andra i trafiken.
Du måste ha utbildning först och am körkort innan du kör i trafiken .

Suzuki

Skulle helst vilja att du övningskör Eu45 klass ett moped bil innan du kör i trafiken.
Annars finns risk att du kör på någon eller nåt i trafiken.
Svar. Nej. Jag kör inte trimmat utan extrem pluggad Eu45 moped klass ett rieju mrt enduro.

Suzuki

T. Ex enduro motorcyklar är inte byggda för att gå så jätte snabbt utan för att accelerera snabbt och vara starka eftersom dom är mera byggda för terräng körning typ off road körning.
Det jag kör är en landsvägs reggad enduro Eu45 klass ett moped rieju mrt enduro.
Det finns civila polis motorcyklar dessutom som borde jaga fartsyndare på scooter mopeder som kan köra 110km/h eller 33m/s eller i orkan fart i trafiken istället för att sila mygg och svälja elefanter.

Suzuki

Kör inte moped /Eu45 klass ett mopeden I morgon p.g av is och minusgrader för det är fullmåne och klart väder i natt

Suzuki

En varning från mig

Suzuki

Eu45 klass ett moped rieju mrt enduron väger som en personbil i 45km/h vid tvärstopp I trafiken.
Så kör inte trimmat I trafiken.
Den har 2,93hkr i motoreffekt.
Men. Det behövs 5hkr från 45km/h till stillastående i trafiken har jag på i bromskrafter i trafiken eftersom den väger 223kg i vikt med mig på i trafiken.

Suzuki

Låt mopeden stå även i morgon p.g av att det har regnat och är klart väder ute och fullmåne =ishalka och lågt stående sol i morgon

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.