Trim och 95e10oktan

5350 inlägg 0 nya
Suzuki

Använder hel syntetiskt 2-taktsolja som ger ingen rökutveckling och gör 2-taktaren snål på 2-taktsolja och 95e10oktan och det är vanlig billig okq8 snöskoter 2-taktsolja på en växlad 2-taktare och gör att 2-taktaren slutat ryka.
Det kommer bara ut kolsyrad ånga ur avgasröret.

Suzuki

2-taktsolja kan se ut som spolarvätska så tunn är den, behöver inte vara svart .
Light 2-taktsolja

Suzuki

Snöskoter 2-taktsolja är så tunn att den är ljusblå till färgen.
Har fungerat bra i 6års tid och gjort att motorn går bättre i kyla och + 6års tid året om.
Både i +25 och i minusgrader och gjort att motorn går lättare än vanligtvis.
Frågan är hur går den i år med 10,1 %etanol I bensinen och nästa år 2026 och så vidare ?.
95e20oktan ångar den väl fram och gör 46km/h

Suzuki

För en före detta mopedtrimmare är det lätt att se om det är trim på 2-taktaren och det går inte jämföra en växlad Eu45 moped med en moped scooter eller el moped ljudmässigt

Suzuki

Vad man ska ha för olja i mopeden.
Det beror på vad det är för motor I mopeden.
En 2-taktare blir snålare på 95e10oktan medans en 4-taktare blir törstigare på 95e10oktan.

Suzuki

Eu45 klass ett moped rieju mrt enduron går sämre på 95e10oktan än 98oktan.
Men jag gör det för miljöns skull och för att den ska gå lagligare

Suzuki

Eu45 klass ett moped rieju mrt enduron går sämre på 95e10oktan än 98oktan.
Men jag gör det för miljöns skull och för att den ska gå lagligare

Suzuki

Eu45 klass ett moped rieju mrt enduron går sämre på 95e10oktan än 98oktan.
Men jag gör det för miljöns skull och för att den ska gå lagligare

Suzuki

Den hel syntetiskt 2-taktsoljan gör att den går nog bra ändå och så tillverkas regn moln av utsläppen .
Den är inte trimmad bara smörjd enbart.

Suzuki

Att kartlägga pluggningar är inte trimning.
Jag ville bara veta vad Eu45 klass ett moped rieju mrt enduron är baserad på från början och det är tydligen en lätt enduro motorcykel som toppar 75km/h så jag kan räkna ut livslängden på den som Eu45 klass ett moped.

Suzuki

Livslängden på den räcker livet ut och den är inte lika farlig att köra omkring på som en motorcykel precis.
Jämfört med en scooter moped är den lika farlig som en nationell moped att köra omkring på i pluggat skick.
Lika lätt körd som en nationell moped förutom att den får göra 12,5m /s eller 45km/h och avsevärt hårdare pluggad än en scooter moped och tyngre.

Suzuki

Vill du hellre att den ska gå 60-70km/h på 98oktan och så finns inte 98oktan överallt heller.

Suzuki

Kör på 95e10oktan och breddar registret en smula och bidrar också till en renare miljö förutom att hålla ner motoreffekten med hjälp av 95e10oktan I trafiken, har inte fått några problem av 95e10oktan hittills och förlänga livslängden på motorn.
Istället för 4,08hkr blev det 2,93hkr och jag slipper att den skriker ihjäl sig av rpm trots pluggningar.

Suzuki

7.000-10.000rpm vid 57km/h

Suzuki

Man behöver inga verktyg för att trimma el mopeder

Suzuki

Ingen vinner ett handelskrig

Suzuki

Om jag ska köra på oljeblandad bensin så skär motorn ihop till slut för jag kan knappt räkna procent.
Men. Jag har löst det med att köra omkring på hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen och då går det knappt nån 2-taktsolja och det blir knappt några avgaser.

Suzuki

Fortsättning följer. Det 3:e sättet använda 2-taktsolja på ,hybrid sättet.
Bättre än bäst.
Det bästa från 2 sätt att använda 2-taktsolja på och det miljövänligaste sättet att använda 2-taktsolja på ,resultat varken blå eller vitrök från 2-taktaren.

Suzuki

Trim och 95e10oktan
framdrevet ser ut som en kaststjärna när det är utnött

Suzuki

Och det är ett original framdrev

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.