Trim och 95e10oktan

5319 inlägg 0 nya
Suzuki

Jag kör på en tunnare 2-taktsolja även sommar tid och den går bättre än vanligtvis

Suzuki

Dåliga råd finns det gott om, ett dåligt råd är kallstarter och 5-56 på vintern med 2-taktaren om du inte vill förstöra motorn förstås

Suzuki

Dom enda som blir glada då är fiender och ovänner

Suzuki

5-56 är inget mirakel medel och på en hel fordonsgodkänd Eu45 klass ett moped får man inte använda 5-56 .
5-56 är lurendrejeri

Suzuki

Vill du att motorn ska skära ihop och rosta så använd 5-56.

Suzuki

Det finns inga kriterier för hur en motorcykel skall se ut längre.

Suzuki

Har sett en hjuliga motorcyklar på Youtube videos

Suzuki

Använder skyddsskor utan skosnören för annars riskerar skosnörenna fastna i kickstarten och det händer en olycka

Suzuki

Opluggad skulle 5hkr eller 4kw räcka till 103km/h med hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen istället för I bensinen på en rieju mrt enduro 50 c.c.m och då skulle den låta som en jetplans turbin motor (vina ) fram på vägen.

Suzuki

I pluggat skick med minst 9 pluggningar max 57 eller 58km/h

Suzuki

2-taktsolja är inte trim, dess enda funktion är att smörja 2-taktaren så den inte skär ihop.
2,94hkr är summan av hkr på den 2-taktaren jag kör eller 2,2kw vilket är under 3hkr I motoreffekt fortfarande låg motoreffekt och 289kg är det jag får ta i maxlast på Eu45 klass ett moped rieju mrt enduron och med det menas jag själv och bagage eller en passagerare på den.
2,94hkr och då har jag räknat med alla dessimaler i form av 3:or =2,94hkr i motoreffekt.

Suzuki

Alla kör ej oljeblandad bensin och behöver inte det för t.ex jag kan inte räkna procent och då är det bra att det finns separat smörjning på Eu45 mopeden

Suzuki

Nationella mopeder (crossmopeder och landsvägsmopeder) nytillverkas ej längre sedan 03 den 16 juni (2003) så tzr50r är en Eu45 klass ett moped som orkar göra 45km/h om samma hel syntetiskt 2-taktsolja används som jag använder i pluggat skick.
Del syntetiskt 2-taktsolja är för fet och smutsig för tzr50r anser jag.
Tunnare snöskoter 2-taktsolja gör att kolven och motorn går lättare och renare.
Tillverkaren kan tydligen inte 2-taktsolja enligt mig.

Suzuki

På del syntetiskt 2-taktsolja skulle Eu45 klass ett moped rieju mrt enduron varit skrot för flera år sedan och bara gått 39km/h och på hel syntetiskt 2-taktsolja 57km/h och rullar än .
Vad som kom först hönan eller ägget räknade jag ut 023 eller 2023 före forskare för t.o.m dinosaurierna la ägg före hönan kom t.ex och oljan kom till på carbon tiden som var före dinosaurierna, det insekternas tid och dom insekterna var stora som grandios hundar (kalvar ).

Suzuki

Tänker du naivt och tar allt för givet.
Du bör inte du köra Eu45 klass ett moped
Anser jag.
För då kommer du inte långt innan olyckan är framme.
Jag tänker kritiskt i trafiken = grått och att allt kan hända.

Suzuki

Asfalt väg kan börja blöda av solvärme så se upp nästa år i sommar och då blir det blixthalka mitt i sommaren .

Suzuki

Bindemedel kommer upp ur asfalten och gör den hal som olja

Suzuki

Ännu en orsak till att inte köra el moped, se svt Umeå kyrkbron, en el brand går inte släcka när elden har hunnit till hela batteriet och det räcker med en reva på batteriet

Suzuki

Inga mopeder får trimmas för då blir det lätt motorcykel

Suzuki

På moped marknaden är det inte längre efterfrågan som gäller.
68km/h är inte 70km/h .
Jag följer inte modet när det gäller mopeder & drivmedel

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.