Trim och 95e10oktan

5349 inlägg 0 nya
Suzuki

Jag skjutsar inte på Eu45 klass ett moped.
Den jag kör är ingen uber taxi.

Suzuki

Den som jag kör är en 2-taktare, en sportig 2-taktare på 49 kubik som i teorin opluggad ska kunna göra 75km/h som mest I hastighet I trafiken p.g av att den har bara en liten 16m.m förgasare och ett spinkigt avgassystem.
Men. Så är den snål på bränsle även.

Suzuki

Det är bara sätta en kork i avgasröret och se hur länge bilen klarar sig på tomgången?
Den som jag kör klarar sig 317 sekunder på tomgången med igen pluggat avgasrör.
Apropå miljön.

Suzuki

Du som kör trimmat.
Du avgör själv hur du vill bli ihåg kommen av andra den dagen då du inte finns längre så tänk på det innan du kör trimmat

Suzuki

Denne väntar på oss alla så om du känner ett par beniga händer runt din midja så sitter denne bakom dig med lien bakpå ryggen och åker med oavsett om du vill det eller ej

Suzuki

Över tillåten hastighet kommer du bara närmare döden.
Du väljer själv

Suzuki

En växlad Eu45 klass ett moped är lite säkrare på halt väglag då den inte växlar upp direkt man drar på gasen förutsatt att pluggningarna sitter kvar

Suzuki

Nu är jag en realistiker och ingen romantiker för även 4-taktare går trimma liksom el mopeder och det var 15 el mopeder som brann i Stockholm tidigare förra veckan.

Suzuki

El mopeder kan trimmas utan verktyg och grejer.
Man håller bara in full gas och broms samtidigt i 12 sekunder 2 gånger så går nästan 70km/h sedan.

Suzuki

På en 4-taktare tar man bara bort v-ringen och insatsen på ljuddämparen så går den avsevärt snabbare eftersom den har ventiler på motorn.

Suzuki

Eu45 klass ett mopeden får bara köras I 45km/h även om den kan gå snabbare otrimmat för din och andras skull i trafiken

Suzuki

Man kör inte 45km/h där det är max 40km/h såvida inte vederbörande vill böta 2 papp .

Suzuki

Fortsättning följer.
Att köra om på ett obevakat övergångsställe i 45km/h kan bli ett åklagare ärende och indraget körkort som resultat eftersom böterna kan överstiga 4 papp eller 4.000:- i böter. Och så kör man inte 45/50km/h där det är max 30km/h som vid lejonströmsbron och vid skolor med Eu45 mopeden.

Suzuki

Många som har skylt dyslexi i trafiken

Suzuki

Straffet för omkörning på obevakat övergångsställe är 3 papp i böter eller 3.000:- i böter.

Suzuki

Hört från Skellefteå polisen.
Kör du 45km/h med en otrmmad nationell moped så blir straffet dagsböter .
Two stroke riders medlemmar har fel .
Ni vill bara köra järnet.
Litar hellre på 2 poliser än en som ni kallar järnet.
Har ni denna polis som idol möjligen om det inte är en falsk polis förstås?.
Falsk polis ser genom fingrarna med trimmade nationella mopeder som era tycks vara.
Trimmade nationella mopeder är bara olagliga motorcyklar..
Mister skyltlösa.

Suzuki

Den kemiska namnet för järn är fe och kan korrodera (rosta ).

Suzuki

Hade en tidigare ett par trimmade nationella mopeder bakom mej.
Men. Dom fick vända för uppförsbacken var för brant och deras motorregister för smalt, jag såg när jag lämnade dom bakom mej i backspegeln uppför backen.
Det lönar sig köra pluggat.

Suzuki

Rätt så fegt att det är alla mot mej ensam

Suzuki

17-20°graders uppförsbacke då ska man ha brett register och mycket vridmoment i motorn långt ner i registret, jag pratar om pediknäs backen i Norsjö kommun.
Endast en pluggad moped motor klarar det sedan ska man försöka lägga sig på tanken uppför backen.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.