Trim och 95e10oktan

3952 inlägg 0 nya
Suzuki

Eu45 klass1 får inte trimmas

Suzuki

Bland annat så är eu45 klass1 hel fordonsgodkänd

Suzuki

Varför du inte ska köra trimmat.
Jo. Både för miljöns och ekonomins och din och andras säkerhet.
Lyssna inte på dom som vill att du ska köra trimmat eller byt umgänge.
Trimning är bara lurendrejeri och lögner.
Det finns inga riktiga 70 cubikare trimcylindrar till eu mopeder.
Sätt dig ner och räkna slaglängd gånger borrning delat med pi eller 3,14 får du se .

Suzuki

Du kan alltid byta vevaxel och montera cylinder distans och få 72c.c.m .
Men. Då rår du växellåds ras istället och blir stående nånstans.

Suzuki

Du kan alltid byta vevaxel och montera cylinder distans och få 72c.c.m .
Men. Då får du växellåds ras istället och blir stående nånstans.

Suzuki

Komihåg blinkers.
Annars kan det kosta dig 700:- i böter

Suzuki

Eu45 klass ett moped får varken trimmas upp eller ner p.g av att den är hel fordonsgodkänd.
30 mopeder finns bara som begagnade nummer och får inte nytillverkas av eu mopeder.
Det blir olagliga 30 mopeder och vill dom ha problem så gärna för mig.

Suzuki

Köra mera 45km/h med eu mopeden där det är max 40km/h då kan körkortet dras in .

Suzuki

Köra mera än 45km/h där det är max 40km/h= dagsböter

Suzuki

1-10km/h =2.000:- i böter. 15-20km/h för snabbt =2,800:- i böter. 60-70km/h på 40km/h väg =körkort indragning oavsett om eu mopeden är original och orörd.

Suzuki

60-70km/h =20-30 km/h för snabbt på 40 väg = körkorts indragning p.g av att myndigheterna kan inte lita på dig längre bland annat och dessutom är det ett straff.
Den som jag kör kan inte gå ens 60km/h så omkörning på 40 väg räknas som vårdslöshet I trafik.

Suzuki

Vad gör du när bromsarna inte tar längre p.g av fortkörning i trafiken?

Suzuki

Jag använder däck och motorbromsen.
Du då ?.

Suzuki

Däcksmönstret.det är så grovt att frikopplar jag så stannar eu moped rieju mrt enduron.
Enduro däck finns inte till eu scooter mopeder och motarder

Suzuki

Det är tydligen bara den jag kör som drar bara 15-20ml per km

Suzuki

Fortsättning följer.
Vid 45km/h och 4.775rpm

Suzuki

Bensin förbrukningen är så låg vid 45km/h att den kan ej vara trimmad bland annat.

Suzuki

Bensin förbrukningen är för låg för att den ska vara trimmad 15-20ml per km vid 45km/h vid 4.775rpm på sjätte växeln I trafiken.

Suzuki

72:s huvudmunstycke är original på eu moped rieju mrt enduron medans 76,3 är original på yamaha dt50r enduro

Suzuki

Problemet med försäljare är att dom talar aldrig om vad det är för huvudmunstycke i eu mopeden nummer.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.