Munstycke.

23 inlägg 0 nya
Basisten
Munstycke.

Hej.

Har en Reiju MRX från 2007 som inte går 100.
På 3/4 gas går den bra, men inte på fullgas.

Moppen bluddrar vid fullgas. Det satt munstycke 100 på den, vilket jag tycker är stort. Testade att successivt byta till mindre men den gick bara sämre och sämre (ner till 85). Stiftet är inte svart vid "tvärstopp på vägen efter fullgas" ens vid munstycke 102, så jag misstänker att alla munstycken är för små(?) Kan det verkligen vara så? Mopeden är orginal förutom varvtalsregulatorn som är borta.
Borde inte vara nålen eftersom delgas är klockrent (?)

TallhemMunstycke.

Hej! Grabbens moped betedde sig likadant. Rent omöjlig att försöka bestycka så den gick rent. Större och större munstcke men det räckte liksom aldrig till... Efter byte av Reed-ventil, gick den som en dröm igen. Det var också en MRX men det gäller ju egentligen alla som har Reed-ventil. Kanske kan vara värt att prova.
/Fredrik

/FH
Suzuki

Pröva byta till original huvudmunstycke och sätt nålen I mitten läge?
På den jag kör är original munstycke 76,3 och nålen I mitten läge

Suzuki

76,3 räcker till en topp hastighet på 75km/h och 4,5hkr och monteras 76,3 i en 28 m.m förgasare så kan det räcka till 100km/h t.o.m i en rieju mrt enduro.
Nu toppar den 57/58km/h och drar cirka 3dl per 10km blandad körning landsvägskörning vid 45km/h vid 5.775rpm ~6.000rpm med 62kugg bakdrev och 11kugg framdrev.
Tomgången är 3.125 rpm .

Suzuki

Tips. Smörj kedjan med kedjevax det sitter bättre än olja och är miljövänligare

Suzuki

Kom bara ihåg att vaxa kedjan när kedjan är varm annars lägger sig vaxet bara utanpå kedjan

Suzuki

Om du ska trimma så ska du ha 13kugg fram och ett mindre bakdrev

Suzuki

Du basisten har du hamnat i en poliskontroll nån gång?
Det har jag originalisten nummer.
Det har jag gjort flera gånger.

Suzuki

Bränd mopedtrimmare kör inte trimmat.
Erfarna mopedister kör inte trimmat.

Suzuki

Eu45 klass ett moped rieju mrt enduron har rullat 9.699 mil i original skick med motorn orörd I 45km/h I trafiken och den är 7år nu .

Suzuki

Då bör du ha cirka 8hkr i motoreffekt och 100km/h bör kännas som 200km/h .
Blir det inte kallt och dragit köra i 100km/h med en mrx 50 r ?.

Suzuki

Fortsättning följer.
Då har du 20% livslängd på moppen mot 65% med varvstopp på

Suzuki

Det finns ett par fartkameror på 40km/h väg som jag kört emot.
Men. Där kör jag under 40km/h så jag är ingen linslus i trafiken.

Suzuki

Det finns större munstycken, Pröva dom och kör på 98oktan det innehåller mindre etanol.
Det kan vara så att motorn sväljer ihjäl sig även.

Suzuki

Nä munstycket är inte för litet snarare för stort .
Motorn sväljer ihjäl sig.
Pröva original 76,3 munstycke och använd tunnare hel syntetiskt 2-taktsolja är vad jag rekommenderar.
Om du nu har kvar separat smörjningen på den före detta Eu45 klass ett mopeden.

Suzuki

Om du nu kör mrx50r rieju och inte sitter en polisman bakom datorn och luras och låtsas vara mopedist

Suzuki

95e20oktan kommer.
Men. Däremellan kommer 95e15oktan.
Med avstängd motor ska i teorin den årsmodell jag kör klara en emp från ett kärnvapen eftersom allt elektriskt går på tändström.
Elektromagnetisk puls i teorin.
Årsmodellen har inget batteri nämligen.

Suzuki

När reducktionsplickten har blivit 10,1 %etanol I bensinen så kommer snart 95e15oktan även och då blir det allt svårare trimma och köra trimmat I trafiken.

Suzuki

4-taktare blir ännu törstigare och får ännu kortare räckvidd och 2-taktaren allt längre räckvidd eftersom motoreffekten sjunker via allt högre reducktionsplickt upp till 95e20oktan i trafiken.

Suzuki

Återställ varvstoppet och original munstycke eller köp ett 75c.c.m större motorfordon.
Mrx 50 r är ej byggd för 100km/h eller mera
Utan för max 45km/h I motorcykel utförande max 85km/h och inte 100km/h .
Vill du köra snabbare så måste du byta hela allt till grövre och då är det bara köpa en färdig lätt motorcykel istället

Suzuki

Hej .
Den som jag kör är nedstrypt 1,7hkr och 26km/h och det är en Eu45 klass ett moped rieju mrt enduro som är 100%original och det enda som är bytt är 2-taktsolja och körs på 95e10oktan, nu med 10,1 %etanol I bensinen årsmodell 2018 ,en nedstrypt 4,5hkr oborrad på 49,7 c.c.m är pigg och går mjukt i trafiken, det är bara slitage som gör att den går 57km/h ,körs mest I 45km/h I trafiken.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.