Trim och 95e10oktan

3947 inlägg 0 nya
Suzuki

Rekommenderar långbyxor och jacka när man kör Eu45 klass ett moped även på sommaren eller kör i tjol eller badbyxor och skyll dig själv.

Suzuki

På sommaren börjar ofta cancer med hudcancer?

Suzuki

Har aldrig behövt ta bort katalysatorn på Eu45 klass ett mopeden p.g av hel syntetiskt 2-taktsolja och 95e10oktan och den drar 15-20ml per km vid 45km/h istället för 30-40ml per km och släpper ut 27gram per km istället för 71gram per km vid
45km/h I trafiken på sjätte växeln

Suzuki

Var tvungen byta mätaren som tidigare sagt för jag körde mätaren ut på Eu45 klass ett mopeden

Suzuki

Använder trippmätaren som vägmätare eftersom vägmätare är ej igång På eu mopeden och det gör att Eu45 klass ett mopeden har rullat 4.100 mil i trafiken.

Suzuki

Ja.jag vill leva Jag vill dö på jorden.
Eu45 mopeden nu rullat cirka 4.600 mil nu

Suzuki

Bero när nästa instrumenterings byte blir på Eu45 klass ett moped rieju mrt enduron? .

Suzuki

Idag var jag nära på bli påkörd i en rondell av en tung lastbil med släp som körde racing i rondellen och jagade mej runt i rondellen.
Rena rama turen att jag kör en pigg och stark Eu45 klass ett moped.
Den jag kör är snål på bränsle och 2-taktsolja och är inte pluggad som en scooter moped.
Scooter mopeden har minst 5 pluggningar.
Men. Den jag kör har 8 pluggningar.
Varav en är sänkt kompression som jag kompenserar genom att köra på 95e10oktan.
En landsvägsreggad Eu45 klass ett moped ska accelerera snabbt och är inget hastighets monster speciellt inte pluggat.
Eu45 klass ett scooter som gör eller körs i mera än 45km/h tar polisen hand om i trafiken.

Suzuki

Finns en logiskt orsak till att den växlade Eu45 moped klass ett går bättre än den remdrivna Eu45 klass ett mopeden och det är att den växlade är gjord för att orka 45km/h medans Eu45 klass ett scootern är gjord för att toppa 45km/h .
Ett enkelt sätt att se om Eu45 klass ett scootern är trimmad.
För i pluggat skick ska inte Eu45 klass ett scootern kunna köra ifrån den växlade Eu45 moped klass ett mopeden

Suzuki

Jag använder bara tunnare 2-taktsolja och det är inte trim och klassas ej som trim enligt lagen.
Det är därför den är så pigg och stark.

Suzuki

Tanken rymmer logiskt sett 7,8liter om man fyller ända upp till tanklocket.
Men. Då blir den ostadig som en yamaha tdm 850 tung motorcykel

Suzuki

Utsläpp ?
Jag har lyckats med ner utsläppen från 71gram per km till 27gram per km på 2-taktaren, en rieju mrt enduro bara genom att använda en tunnare 2-taktsolja och 95e10oktan enligt miniräknaren.

Suzuki

Den brukar stanna på tomgången när motorn blir varm och det finns ingen tomgångs skruv på den här

Suzuki

Får lov att försöka choka lite mindre när dom ska ta bort etanolen ur bensinen Ets2.
Ju mera etanol I bensinen ju högre tomgång fick jag och utan etanol I bensinen försvinner tomgången.
Bensinen blir för blöt utan etanol I bensinen.

Suzuki

Lyssna inte på smcs A.I Sture för det är ingen riktig A.I.
Den lär sig inte av misstagen

Suzuki

Kör 45km/h för Kör ni 50km/h så tjänar ni bara 5 sekunder och det är ingenting +att ni riskerar förlora am körkortet och mopeden dessutom

Suzuki

45km/h =12,5m/s och 50km/h=15m/s tycker du det är värt priset för 3,5m/s snabbare i trafiken svar nej.

Suzuki

Raka rör på en 2-taktare lönar sig inte för motorn tappar motoreffekt och topp hastigheten sjunker.
2-taktare behöver lite motstånd för 2-taktaren är inte gjord som 4-taktaren

Suzuki

Kan inte lägga upp min Eu45 klass ett moped rieju mrt på moped garaget för moped märket finns inte med

Suzuki

Kör ej oljeblandad bensin

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.