Trim och 95e10oktan

3773 inlägg 0 nya
Suzuki

Har aldrig haft dubbdäck på dom mopeder som jag kört på vintern I trafiken utan bara mjukt gummi och grovt däcksmönster när jag kört på vintern.

Suzuki

Fortsättning följer.
Men. Så har jag även bara haft mellan 1 kws till 2,1kws motoreffekt på eu mopederna och låg verkningsgrad I motorn.

Suzuki

I 45km/h färdas en I 12,5 m/s och I 46km/h 13 m/s så liten är skillnaden.
Tycker du att det är värt det?.

Suzuki

Fortsättning följer.
Speciellt nu i år när du har 1års prövotid på dig med nytaget am körkort .

Suzuki

Har satt tillbaka original tanklocket på eu moped rieju mrt enduron idag och hel syntetiskt 2-taktsolja räknas ej som trim enligt lagen.

Suzuki

Visst kan det finnas fler eu moped rieju mrt med samma färg .
Men. Inte samma reggnr och den jag har är ingen motard heller utan en enduro och jag har ingen 4-taktare sedan är den jag har en 6år äldre modell.

Suzuki

Eu45 klass ett moped rieju mrt enduron släpper bara ut 35,5 gram per km nummer tack vare hel syntetiskt 2-taktsolja på 95oktan i trafiken max .
Tidigare 71gram per km.

Suzuki

Kör du moped så försök väja för igelkottar för annars har du punktering på hjulen och kör omkull kanske framför en bil i hög hastighet.
Gäller även döda igelkottar.

Suzuki

Tack vare katalysatorn så släpps inte några oförbrännda kolväten ut från eu moped rieju mrt enduron

Suzuki

Nummer får man betala nästan 50.000:- för att köpa en ny eu moped med katalysator som standard i den.

Suzuki

Dellorto 16m.m förgasare är en eu moped förgasare medans Dellorto 17,5 och större är motorcykel förgasare på eu moped rieju mrt enduron.

Suzuki

Jag kör ju redan på gas för jag har ju för-gas-are på eu mopeden.
En bensin och luft blandning som antänds i inne I motorn av ett tändstift.

Suzuki

Hel syntetiskt 2-taktsoljan gör att eu moped motorn behöver hälften så mycket för att göra samma sak som tidigare och blir därmed snålare och det räknas knappast som trim och då behöver inte motorn sotas ur lika mycket som tidigare .
Nyttoenergin dubbleras utan nån åtgärd.

Suzuki

Om motorn är orörd kan man inte böta för nån trimning tänk på det laglijen eller lawline som tjänar pengar på avundsjuka bland annat.

Suzuki

Polisen får inte ta am körkortet på en otrimmad eu moped

Suzuki

Pionjärer får alltid lida p.g av avundsjuka och okunskap.
Det händer att polisen gör tjänstefel och mörkar det hela som ryssarna

Suzuki

Undviker gårdsgator p.g av den låga hastigheten på 6km/h och har ändrat mig och tänker inte köra med pluggat avgasrör i år runt kvarteret med eu mopeden

Suzuki

Har tagit kontakt med smcs A.I och A.I är glad och nöjd med oljebytet.
Har låtit en mekaniker provköra eu moped rieju mrt enduron efteråt.

Suzuki

Eu45 klass ett moped rieju mrt enduron behöver bara 1,4hkr för att göra 45km/h nummer av 2,8hkr i motoreffekt, bra att ha om det stormar ute i trafiken och 2,8hkr är inte ens 3hkr I motoreffekt och den väger 116kg I tjänstevikt och cirka 223kg med mej i sadeln med utrustning på i trafiken och med last 237kg i vikt i trafiken.

Suzuki

Varje växel har sin egen topp hastighet på eu mopedens am-6 växellåda och varvstoppet gör att den inte kan gå mera än högst 58km/h I topp hastighet I trafiken.
Några 90km/h kan den inte gå p.g av varvstoppet och utan varvstoppet gör den nog bara 65km/h och med 13kugg framdrev 75km/h högst.
Det är nog därför eu moped scootern är så populär för den kan gå långt mera än 100km/h opluggad i trafiken.
Eu moped scootern är tydligen till för speedfouls i trafiken.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.