Trim och 95e10oktan

3773 inlägg 0 nya
Suzuki

Samt att jag kör oftast i 45km/h eftersom jag inte vill bli utan bromsar i trafiken

Suzuki

Följer hastighets begränsningarna, kör inte mot rött ljus och inte mot stopplickt och kör defensivt I trafiken speciellt på is och snö.
Ibland hamnar jag en poliskontroll och då blir jag tvungen ta av hjälmen och blåsa.
Har hänt även i minus grader.

Suzuki

Behandlar eu moped rieju mrt enduron som en hybrid mellan lätt motorcykel och eu moped eftersom den går för snabbt otrimmat I trafiken.

Suzuki

Dom pratar om asteroider på tv .
Men. Den största är ceres =planet dödare.
Kör 45km/h med eu mopeden då väcker du inte uppmärksamhet i onödan även om du passerar polis huset på vägen dit du ska om du ska till verkstaden för att ordna till ett fel på eu mopeden enkel väg och slipper hamna i en trafikolycka som lockar till sig polis och andra.

Suzuki

Ceres är så stor och rund att den skulle duga som måne till planeten mars

Suzuki

Bränna däck (burna däck) eller förstöra däck får man inte med eu moped även om det går.
Stunts imponerar ej på mej liksom burnauts.

Suzuki

Starta mjukt då kanske du slipper köra omkull i vår med eu mopeden.

Suzuki

Har tidigare varnat för en kall sommar.

Suzuki

En rivstart och det kan bli en omkull körning med eu mopeden.

Suzuki

Dellorto förgasare 16m.m är tydligen en strypning 8:pluggningen på eu moped rieju mrt enduron .
Motorcykel versionen har 17,5 m.m förgasare.

Suzuki

Vet om att dellorto 16m.m förgasare ger max 5hkr I motoreffekt opluggad version och max 85km/h I topp hastighet I trafiken logiskt sett.

Suzuki

Illvilja är stor.
Allt som är växlat är inte per automatik trimmat

Suzuki

Ntf har fel inkörning ger en del.
Ntf kan inget om inkörning.
Ett tränat öga kan se om en eu moped är trimmad eller inte. Ingen behöver provköra för att se om en eu moped är trimmad eller inte.
Det hör man på ljudet bland annat.
En grövre cylinder låter mörkare på ljudet och ett trim avgassystem både hörs och syns att det är trim det kan vara förenat livsfara provköra en trimmad eu moped

Suzuki

1:utgå alltid från att begagnade mopeder är trimmade.
2: ta med nån som är tidigare straffad för moped trimning dom brukar känna igen trimdelar eller en polis

Suzuki

3: att den begagnade mopeden är tjejkörd är ett dåligt argument.
Nummer kör även tjejer trimmat

Suzuki

Det lättare tappa kontrollen över en trimmad moped så provköra en moped som eventuellt är trimmad avråder jag från.
Ställ obekväma frågor istället .

Suzuki

Dom flesta mopeder/eu mopeder/el mopeder som är begagnade är tyvärr trimmade.
Ett förslag är att låta besikta Dom begagnade fordonen .
Moped marknaden är en vilda västern tyvärr.

Suzuki

Vore mindre vilda västern om alla mopeder hade regg skylt baktill på mopederna och var registrerade då såg man lätt vilka som var olagliga i trafiken för dom hade ingen skylt baktill.

Suzuki

Samt att moped stölderna skulle möjligt gå ner om alla mopeder hade skylt baktill.

Suzuki

Jag är en medelålders gubbe som fyller 60år i år och har kört moped I 43år hittills.
Började sommaren som jag fyllde 16år.

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.