Trim och 95e10oktan

3773 inlägg 0 nya
Suzuki

Eu45 klass 1 .
Det är bara en myt att växlade går bättre än remdrivet.
Det beror på att remdrivet är ofta trimmat och körs trimmat I trafiken.

Suzuki

Växlade eu mopeder har inget slir medans remdrivet slirar sig upp i 45km/h .

Suzuki

Bara avundsjuka och okunskap bakom myten om att växlade går bättre än remdrivet och samma sak med myten om transmissions förluster I växellådan.

Suzuki

Men. Visst.
Jag är dum som ej gör som alla andra och kör remdrivet.
Häller den hel syntetiskt 2-taktsolja I separat smörjningen där den inte ska vara och får en pigg motor och mjukt motorgång och renare avgaser.

Suzuki

DET Står SKALL blandas direkt i bensinen och vad gör jag.
Jo. Häller det i separat smörjningen istället för I bensinen och får en pigg motor och mjukt motorgång.
Vissa läser ej det finstilta.

Suzuki

Tänk grått eller Tänk verkligt.
Ledsen.
Men. Jag tänker inte hjälpa dig trimma den där Kina 4-taktaren som gör 47km/h .

Suzuki

Den gör ju 47km/h

Suzuki

Vill inte ha dig inblandad i nån trafikolycka p.g av trimning

Suzuki

Med 98oktan skulle eu moped riejun enduron gå 65km/h och det har jag ingen glädje av.
Nu kör jag på 95oktan dels för att det är billigare och enklare få tag på och dels för att den inte ska göra 65km/h och för miljöns skull och varva ihjäl sig och hålla längre.
Varför jag kör bara 45km/h.
Jo.av många orsaker
Bromsarna ska hålla T.ex på eu mopeden.
Det är en av orsakerna.

Suzuki

95oktan är anti trim.

Suzuki

Vill se och synas därför valde jag en orange eu moped I trafiken.

Suzuki

Tomgångs skruv finns inte på denna modell av eu moped

Suzuki

Ingenting är ändrat utom 2-taktsoljan och låsbart tanklock och låsbart tanklock klassas inte som trim enligt lagen och 2-taktsoljan gör att motorn går 50% för lätt.
Inte heller det klassas som trim .
Så det blir nog bara ett nja.

Suzuki

Det är inget brott köra växlad 2-taktare eu moped och mitt kön är inget brott.
Den har fortfarande bara 2,8hkr I motoreffekt.
Men. Motorn går 50% lättare.
Det är allt

Suzuki

En får hålla igen på rullgasen i trafiken så att den bara gör 45km/h.

Suzuki

Eu45 mopeden har tidigare gjort 58km/h .
Men. Mera än 58km/h går inte köra för sedan säger oktantalet medges ej .
På 90-talet hade jag en nationell moped en dt50mx som gjorde som mest 80km/h kändes som 160km/h .
Men. Har haft en vit dt50r eu moped som jag råkade hålla in en viss blå knapp lite för länge på och den började göra 85km/h eller 53mph så det blev enkel körning till yamaha center och byta till km/h igen.
Undrade på varför bilarna inte körde om som dom brukade då .
Visste du att 28mph är 45km/h .
Om du råkar ut för samma sak så kör i 28mph till närmaste verkstad och inte mer än 28mph max enkel körning.
Yamaha dt50r eu moped har utgått p.g av den händelsen ur sortimentet.
Få tal om 53mph så har jag inte räknat med dessimalerna för då blir det 86km/h I trafiken.

Suzuki

86km/h känns som 175km/h cirka på en 2-taktare på 49c.c.m i trafiken.

Suzuki

Nyttoenergin har ökat med ett antal procent i motorn.
Motorn skulle klara sig med halva motoreffekten och ändå göra 45km/h I trafiken =1,4hkr med denna hel syntetiskt 2-taktsoljan I separat smörjningen i trafiken.

Suzuki

Har misstänkt länge att 2,8hkr räcker till 90km/h I topp hastighet I trafiken på denna modell.

Suzuki

Skillnaden mellan jag och vissa andra är att jag följer hastighets begränsningarna med eu mopeden när jag kör I trafiken

Lägg till ny kommentar

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.