Puch Montana Special

Puch Montana Special
Motor: Yamaha 125 RDLC 1984
Vattenkyld 1-cyl, 2-takt Växellåda: 6-växlad fotmanövrerad
Cylindervolym: 123cc Däckdimension: Fram 100/80-17 Bak 130/70-17
Kompressionsförhållade: 6.4:1 Fjädring: Teleskopgaffel fram, svängarm bak med fjäderben
Effekt: 22hk (16,0kW) vid 9500 v/min Bromsar: Brembo skivor. Fram 300mm Bak 190mm
Vridmoment: 1,6 kgf-m / 16 Nm 9250 v/min Koppling: Flerskivig lamellkoppling i oljebad
Tändning: Hitachi CDI Tankrymd: 10 liter
Förgasare: 24 mm Mikuni Vikt med full tank: 80kg

Typ: N50, TSV 1475
Försäljningsår ca: 1978-1981
Färg: Original kulör, Transparent Blå

Denna Montana har fått lite uppdatering!
Istället för att trimma orginal motor till 60-70 cc så har här monterats en Yamaha 125cc RDLC motor från 1984.
Motorn har försetts med effektavgassystem större munstycke och öppet luftfilter
Förstärkningar för baksving och i ram har utförts för att klara den förhöjda effekten.
Baksving har breddats 4 cm för att passa till den nya motorn.
Hjulnaven är av okänt märke har ekrats om för att passa ytterfälgbanor som kommer från Derbi Senda.
Fäste för broms ok har också monterats.
Bromsskivor och ok är Brembo.
Instrumentpanel och handreglage och elsystem är också från Yamaha 125 RDLC

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.