Gilera 50 Touring, 3.0

Varför 3.0?
Jo denna renovering börjar med den Gilera årsmodell 1974 som jag köpte ny i januari 1975 hos Ekdahls efterträdare (Anders Pettersson) i Röstånga, Skåne. Tyvärr ingen bild ännu på den som ny. 1977 eller 1978 (kommer inte ihåg vilket) började jag bli intresserad av bilar och främst amerikanska bilar och hot rods. Då skapades 2.0 med dåtidens häftigaste attribut som mirra-lack och spectra-tejp som båda skiftade i regnbågens alla färger. Tank, luckor till verktygslåda / luftburk, och kedjeskydd lackades då om med sprayburkar och mycket klarlack. Ett antal muttrar byttes också ut till kromade kupol- och spetsmuttrar.
Sålde den sen till min syster när hon blev 15 men köpte tillbaka den senare, och den har sedan varit parkerad i mina föräldrars garage från ca. 1984 tills jag tog upp den till Stockholm hösten 2017.
Under tiden i Skåne blev den känd som "blank och fin" och flera stycken hörde av sig för att köpa den trots att ingen sett den på 5-10 år, men nej, den var inte till salu.
Att det tog sådan tid att ta upp den till Stockholm berodde delvis på att jag byggde en hot rod som tog en hel del tid, men som sagt 2017 var det dags att ta upp den och börja renovera den utifrån 2.0-skicket. Därav 3.0 och fler bilder kommer efter hand från 3.0-renoveringen.

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.