Aprilia af1 project 108 - 1988
Hittade denna vassa italienska på blocket i höstas och var tvungen att åka och kolla på den. Den hade stått många år och hade vält i en tidigare olycka så speglar, blinkers och växelpelle var trasigt. Det gick att starta den men den dog efter några sekunder. Jag åkte hem och googlade runt efter delar och insåg att det kunde bli problematiskt att hitta delar. Dock låg mopeden och gnagde i bakhuvudet och jag bestämde mig för att hämta den. Skulle jag inte få igång den så kunde den stå som ett konstverk i huset! Skam den som ger sig. Efter diverse ebay-beställningar (vissa blev rätt och vissa blev fel) så lyckades jag få den att hoppa igång. Den ena saken ledde till den andra och mopeden fick sakta nya delar. Nu rullar den runt på cykelbanor där den är ett blickfång av rang. Kan tänka mig att den misstolkas som en lätt mc där någon skruvat bort skylten men det är ju faktiskt bara en otrimmad klass 2 moppe. Nu ska den njutas av i sommar och i höst blir det att plocka isär motorn och byta alla packningar. Motorn är en RV4.
Kommentarer
Snygg motorcykel .är den på 15hkr nu .Jag minns att dom där är opluggat på 36hkr om det är en 125:a eller är det en eu moped modell på 50 cubik ?
Klass 2 moppe på 50cc. Aprilia byggde den året efter de släppt sin 125:a.
Snygg klass 2 moped (nationell 30-moped).
Tips kör den på 98oktan så spar du slangar och packningar. Dagens 95e10oktan är för torr för din 30-moped.
Hur många mil har den rullat?
Kör du på del syntetiskt 2-taktsolja eller hel syntetiskt 2-taktsolja?.
Har den separat smörjning?
Är det 1hkr eller 2,72hkr på den ?
Du kör 30km/h .men. vad toppar den i hastighet
?
Har din och min nån framtid om allt ska gå på el ?
Hur många hkr har den ?
Den har oljepump men tog bort den och blandar själv nu. Vet ej hk? Det är en rv4ap motor iaf.