Bild
Nästa artikel
Bara för att friska upp minnet. Så här ska det bli.
Bara för att friska upp minnet. Så här ska det bli.
Hmm, få se nu. Hur kan vi få fart på den här lila, lilla motorn?
Hmm, få se nu. Hur kan vi få fart på den här lila, lilla motorn?
Inuti en Sandelcomotor finns det inte jättemycket. Men även det lilla går att bearbeta.
Inuti en Sandelcomotor finns det inte jättemycket. Men även det lilla går att bearbeta.
När vi tittade in senaste i verkstan stod där en (eller var det flera olika?) halvmögiga ramar från några läbbiga crossar. Med lite svarvtid får Hampus fram skarvhylsor så att två ramar kan bli en. En ganska låååång.
När vi tittade in senaste i verkstan stod där en (eller var det flera olika?) halvmögiga ramar från några läbbiga crossar. Med lite svarvtid får Hampus fram skarvhylsor så att två ramar kan bli en. En ganska låååång.
Stabilt. "Bara" att smacka ihop dårå!
Stabilt. "Bara" att smacka ihop dårå!
Smacka ihop.
Smacka ihop.

Tunnan – del 2

Krusell Brothers

Det är inte alls så att bröderna Krusell ligger på latsidan. Tvärtom. Det handlar nog mer om att Daniel Carlssons har varit überflitig med sin kamera vilket överskuggat händelserna i övriga garage i Årets Kustomizer. Så vi vibrerar av nyfikenhet. Hur går det med Tunnan?

Full fart, hälsar Hampus Krusell. Och när ryggskottet kom för några veckor sedan fortsatte arbetet ändå – med att i datorn ta fram en logotyp till projektet. Hampus är galenhjärnan som skickade in sitt förslag: en saltökenmoped. Typ. Med inslag av Sveriges kalla-kriget symbol nummer ett J29, Flygande tunnan.

Geni, säger vi. 

Idéer är en sak. Sedan ska de genomföras också. Starten var kanske lite trevande, men nu är det full fart i det gamla bageriet. Ramen har förlängts och motor trimmats så som det anstår en rakt-fram räser. 

Vi gillar det här!



 

Hej!

Vi har förståelse för att du använder adblocker, men hoppas att du kan stänga av den för vår sajt. Annonser är en förutsättning för att vi ska kunna fortsätta att driva sajten.